DeKlausen - management and sales consulting
HOME CONTACT HARTA
 
 
Training Specializat Team Building
Consultanta Management Consultanta Resurse Umane
Construim echipe durabile
 
 
Articole
Management
Vanzari
Soft Skills
Newsletter

Managerii si cele 12 legi universale – cum sa alegi drumul bun?

Tin acasa pe perete un mic afis cu cele 12 legi dupa care se manifesta energia in univers. Am ales sa le pun la vedere pentru ca atunci cand le-am descoperit, am constientizat cat de mult se regasesc in toate domeniile vietii mele, inclusiv in rolurile mele de la locul de munca.


Am decis, astfel, sa fac un eseu de suprapunere a legilor universale peste statutul unui manager. La ce poate folosi? La modul general, te pot ajuta sa constientizezi ca nu esti doar un manager intr-o companie si ca implicatiile rolului tau depasesc cu mult granitele in care iti desfasori activitatea. Mai mult, s-ar putea ca, in timp, sa incepi sa gandesti si sa te comporti altfel – mai prezent, mai constient de valoarea si efectele actiunilor tale.

Asa ca te invit intr-o calatorie de redescoperire a rolului unui manager, dintr-o alta perspectiva.

Iata cele 12 legi universale, asa cum apar ele cel mai des denumite; in episodul de astazi, vom povesti doar despre una dintre ele, celelalte vor urma rand pe rand.

Cele 12 legi universale:
1. Legea Unitatii (a Unimii)
2. Legea Vibratiei
3. Legea Actiunii
4. Legea Corespondentei
5. Legea Cauzei si Efectului
6. Legea Compensarii
7. Legea Atractiei
8. Legea Transmutarii Continue e Energiei
9. Legea Relativitatii
10. Legea Polaritatii
11. Legea Ritmului
12. Legea Genului (a echilibrului)

In unele situatii sunt mentionate doar sapte legi, iar in altele mai apar si alte legi suplimentare, numarul lor variind de la o sursa la alta.

Incepem cu Legea Unitatii (sau a Unimii) si modul in care se reflecta ea in munca de manager.

Aceasta lege spune ca Toti suntem Unul – suntem cu totii interconectati si ca tot ceea ce gandim, simtim, spunem si facem ii afecteaza pe ceilalti si universul din jurul nostru.
Pare o raspundere cam mare de asumat, nu?

Dar daca ne uitam mai indeaproape la rolurile si relatiile unui manager intr-o structura, s-ar putea sa vedem conexiunea.

De exemplu, putem spune despre un manager ca este unul cu munca lui? Fisa postului este prima care sustine aceasta ipoteza. Munca te recomanda, indiferent de jobul pe care il ai. Modul in care abordezi munca si sarcinile de lucru vorbesc despre tine, se suprapun peste imaginea ta, devin una cu tine.

Si sigur ca influenteaza mediul si pe cei din jur – iti faci treaba cu seriozitate si profesionalism, se vede in rezultatele tale, in modul in care te abordeaza colegii, in rezultatele companiei si mai departe. Esti delasator, cauti mereu calea cea mai rapida si mai usoara, amani, faci treaba de mantuiala? Si in acest caz rezultatele tale, mediul, echipa in care lucrezi vor fi afectate.

Managerul este unul cu echipa lui – nu cred ca asta este o noutate pentru nimeni. Vrei sa stii cu ce fel de manager ai de-a face, te uiti la subalternii lui. Insa stim cu totii ca sunt multi cei care nu se identifica cu echipele lor, ba mai mult isi acuza subalternii de incompetenta si-i folosesc ca scuza pentu nereusitele lor. Ati intalnit astfel de sefi?
Sa te separi de oamenii tai este cea mai mare iluzie. Fiecare individ in parte si echipa in ansamblu, cu tot cu rezultatele ei se identifica cu imaginea managerului care o coordoneaza. Managerul este un model si angajatii lui sunt oglinda lui. Felul in care actioneaza, munceste si abordeaza problemele managerul este modelul replicat de fiecare angajat in parte.

Managerul este unul cu seful lui – poate o sa spui ca „bine, bine, aia cu echipa o inteleg, dar cu seful meu?” Da, si cu seful este Unul – modul in care actioneaza si interactioneaza fiecare se rasfrange tot ca intr-o oglinda in celalalt. Si la un anumit nivel, nici un manager nu va adera la obiectivele impuse de seful sau, daca nu se identifica cu acesta.

Managerul este unul cu compania – de vreme ce s-au ales unul pe altul, sigur ca este. Se reprezinta unul pe altul, se recomanda, se definesc unul prin altul si exista unul prin altul.

Managerul este unul si cu familia lui, si cu prietenii lui, si cu animalul lui de companie si, la nivel macro, cu toata lumea in care traieste.

In acest context, ceea ce ai de facut intr-o situatie in care nimic nu pare sa mearga (nu-ti faci obiectivele, angajatii sunt recalcitranti, sotia este cicalitoare, seful este de-a dreptul iritant, etc.) este sa te intrebi ce anume din comportamentul tau a influentat negativ mediul si a dus la dereglarea armoniei?

Un astfel de exercitiu facut cat mai des, te poate ajuta sa intelegi si sa-ti asumi responsabilitatea propriilor fapte, chiar si atunci cand poti „sa bagi mana in foc ca nu e vina ta”. Te poate ajuta sa iei decizii constient, sa fii atent la ce gandesti, ce spui, ce faci!
Da, stiu, e incomod sa-ti iei asa raspundere, dar sa dai mereu vina pe altii poate fi total neproductiv.

La final, va las o povestioara cu talc la care sa meditati pana data viitoare:

Ratacind pe ici, pe colo, un caine urias ajunse intr-o odaie care avea pe toti peretii oglinzi imense.

Astfel se vazu dintr-odata inconjurat de caini. Se infurie, incepu sa scrasneasca din dinti si sa maraie. Fireste, si cainii din oglinda facura la fel, descoperindu-si coltii fiorosi.

Cainele nostru incepu sa se invarta vertiginos intr-o parte si in alta pentru a se apara de atacatori, dupa care – latrand cu furie – se arunca asupra unuia dintre presupusii sai adversari.

In urma puternicei izbituri in oglinda, cazu la pamant fara suflare si plin de sange.

Daca ar fi dat din coada prieteneste o singura data, toti cainii din oglinda ar fi raspuns in acelasi fel. Si intalnirea lor ar fi fost o sarbatoare.
(Bruno Ferrero - "Uneori ajunge o simpla raza - istorioare pentru suflet")

Ana Maria Negrii
Project Manager